۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۰

همایشی در دانشگاه یزد

الگوی خانواده های ایرانی بررسی می شود/ لبیک به پیام رهبری

الگوی خانواده های ایرانی بررسی می شود/ لبیک به پیام رهبری

یزد - خبرگزاری مهر: با برگزاری همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده در دانشگاه یزد، الگوی خانواده ایرانی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزد از برگزاری همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده در دانشگاه یزد خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این همایش از سوی دفتر مقام معظم رهبری به مرکز امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری واگذار شده و بر اساس تفاهم نامه امضا شده، این همایش در استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و یزد برگزار می شود.

حجت‌الاسلام علی هندیانی با اشاره به علت انتخاب یزد برای برگزاری این همایش عنوان کرد: زن و خانواده یزدی از اصالت بیشتری برخوردار است و تلاش می شود با نهادینه کردن مقالات ارائه شده در این همایش در میان خانواده های یزدی، زن و خانواده یزدی را به الگویی برای تمام خانواده های کشور معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرهنگها از جمله پادرمیانی خانواده ها برای رفع مشکلات زوجین و خانواده ها، حمایت و تلاش خانواده ها برای سر گرفتن ازدواج ها همچنین قناعت و ... هنوز در خانواده های یزدی پررنگ است، افزود: تلاش می کنیم با خروجی مقالات این همایش، این فرهنگ ها را پررنگتر از قبل برای تمام خانواده ها ترسیم و به عنوان الگو معرفی کنیم.

دبیر این همایش، خانواده یزدی را خانواده ای با اصالت، با قناعت، دارای انگیزه های قوی دینی و ... خواند و اظهار امیدواری کرد: با ورود اندیشمندان و فرهیختگان یزدی به این عرصه، بتوانیم لبیک مناسبی به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی بدهیم.

هندیانی محور مقالات را سبک زندگی و عدالت جنسیتی عنوان کرد و افزود: مقالات این همایش در بحث سبک زندگی در 21 محور از جمله جایگاه و اهمیت مفهوم سبک زندگی، نقش زن و خانواده در جامعه و شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی ایرانی، بایدها و نبایدهای سبک زندگی، تعامل و سلامت خانوادگی، تاثیر رسانه‌ها در الگوسازی و سبک زندگی، آسیب‌شناسی سبک زندگی در قومیت‌های مختلف استان یزد، بهداشت روانی زن و ارتباط آن با سبک زندگی، جایگاه تعداد فرزندان در الگوی زندگی اسلامی و .... قابل ارائه خواهد بود.

وی افزود: در بحث عدالت جنسیتی نیز مقالات در هشت عنوان از جمله دیدگاه اسلام در مورد عدالت جنسیتی، بررسی عدالت جنسیتی و تساوی حقوق زن و مرد، دیدگاه علوم نظری به عدالت جنسیتی و ... از جمله این عناوین است.

وی یادآور شد: استقبال از این همایش تاکنون خوب بوده و 10 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

هندیانی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش را پنجم دی‌ماه و زمان برگزاری همایش را 19 دی‌ماه در دانشگاه یزد اعلام کرد.

وی افزود: علاقمندان می توانند مقالات خود را به دبیرخانه این همایش در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزد ارائه کنند.

کد خبر 1758004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha